
Laskutuskäytännöt
Finnilcon laskutuskäytännöt muuttuvat vuoden 2026 alussa
Finnilcon yhdistyskokous on päättänyt ottaa käyttöön lisämaksun paperilaskuille 1.1.2026 alkaen. Lisämaksu auttaa kattamaan osan laskutuksen välttämättömistä kuluista, jotta voimme turvata järjestön toiminnan ja palvelut jatkossakin.
Jatkossa jäsenmaksulaskun voi tilata kahdella tapaa maksuttomasti: joko sähköpostilaskuna tai e-laskuna. Molemmat tavat ovat nopeita, turvallisia ja ympäristöystävällisiä.
Sähköpostilasku
Sähköpostilasku tarkoittaa omaan sähköpostiosoitteeseen liitetiedostona lähetettävää laskua, joka maksetaan omassa verkkopankissa. Jos haluat siirtyä sähköpostilaskuun, ilmoitathan siitä Finnilcon toimistolle oheisella sähköisellä lomakkeella.
Toivomme ilmoitustasi mieluiten 16.12. mennessä, jotta ehdimme päivittää tiedot rekisteriin ennen tammikuussa tehtävää seuraavaa laskutusta. Sunnuntain 11.1. jälkeen tulevat ilmoitukset eivät enää ehdi seuraavaan laskutukseen.
Huom! Sähköpostilaskut voivat joskus päätyä roskapostikansioon. Tarkistathan siis aika ajoin, ettei tärkeä posti ole joutunut sinne.
E-lasku
E-lasku tilataan itse omasta verkkopankista. Tilaukseen tarvitaan viimeisimmässä laskussasi ollut viitenumero. Kun e-laskun saa onnistuneesti tilattua, lasku tulee jatkossa automaattisesti omaan verkkopankkiin. E-laskun tilauksesta ei tarvitse ilmoittaa Finnilcolle.
Paperilasku viiden euron lisämaksulla
Niille, joille sähköinen vaihtoehto ei ole mahdollinen, paperilasku on edelleen saatavilla. Siitä kuitenkin peritään 5 euron lisämaksu. Maksu ei tuo yhdistykselle voittoa, vaan sillä katetaan todellisia kustannuksia.
Tukea sähköiseen laskuun siirtymiseen
Ymmärrämme, että sähköiset palvelut voivat tuntua vierailta, eikä kaikilla ole mahdollisuutta käyttää tietokonetta. Jos sähköiseen laskutukseen siirtyminen on periaatteessa mahdollista, niin sen käyttöönottoa voi helpottaa digituella. Maksutonta digitukea valtakunnallisesti järjestävät muun muassa
-
kirjastot ja yhteispalvelupisteet
-
Vanhustyön keskusliiton SeniorSurf-toiminta, puh. 044 700 7101. Käytössä on takaisinsoittopalvelu kahden arkipäivän kuluessa. Lisätietoja myös verkkosivulla www.seniorsurf.fi
-
HelsinkiMissio, puhelinpalvelu auki maanantaisin ja torstaisin klo 9–12 numerossa 09 23120 370. Lisätietoja myös verkkosivulla www.helsinkimissio.fi/hae-apua/senioreille/digituki

